Thursday 19 April 2012

Ewwww! Alergic! Vegetable story!


Salam. Macam biase, dah lame tak hapdate blog. Nasib baik blog nih dalam dunia digital. Kalau jadik pinggan kat uma aku, da kompem berhabuk sebab tak gune. Haiya..

Teringat mase 1st step arituh. Time makan tu mak aku telah mengkantoikan aku tak makan sayur. Nasib baik mak NK cover cakap NK tak makan sayur gak. Dan dengan pantas abah aku tambah: "hah, elok la tu dua2 tak makan sayur!". Adoi, tak pasal2 jadik bahan.. Haishhh. Err.. By the way, NK bile date step 2 n 3 ek?? Hehe..

Wukey wukey wukey, last monday is the 3rd anie-versary. Haha, 3 bulan je bukan 3 tahun lagik. Kebetulan its monday! The same day we declared. Piwittttt.. Okeh, ni bukan nak cite pasal amy search tau. Cuma isnin tu aku telah merase makan makanan yang aku teringin nak makan sebelum nih tapi tak berjaye. Apesal tak berjaye? Sebab ade sayur!! Wekk. Loya tekak aku kalau makan makanan yang ade sayur nih. Anyway, lepas merase makanan tersebut maka semalam aku dengan yakinnye telah pegi ke mamak untuk men-take away dinner. Sampai je mamak n pas parking kat meja aku pun oder: ANIE ANEY, KUETEOW TAMAU SAYUR BUNGKUS SATU! Pastu balik umah aku pun melantak, ha ni dia rupe mendalah tu:





(Alamak gambaq senget! Pusingkan leher okeh!)


Hah! Sebab takde sayur aku pun cergas je abihkan. Cube ade sayur, dah tentu 15 minit pun blom tentu abih. Nak kena buat pengasingan sayur dulu baru bole makan. Lecehhhh!! Ok2, sebelum ade yang cakap aku ngengade baik aku explen. Aku bukan anti sayur, cuma tekak aku tak bole nak telan. Especially taugeh! If makanan aku ada taugeh, memang saje la nak sabotaj tuh. Tapi, ade gak sayur aku makan tau. Kalau g miting oversea tuh memang aku terpakse la makan salad. Aku makan pun sebab takde rase. If salad tu rase taugeh, memang aku boikot la. Hehehe..

Ok, itu je aku nak ngomel dalam post kali nih. Tapi sebelum lupe, nak thanks NK sebab kidnap aku g dinner. Lama tak rase kaki kene gigit nyamuk. Hakhak.. Ciau!






p/s- NK, hepi 3rd months ANIEversary! Some say u re sweet. Guess what? They lied. U re better! Take care. :)

No comments:

Post a Comment